שיטת הליסינג רכב צוברת הרבה פופולוריות בקרב צרכנים בשנים האחרונות, מכיוון שהיא מציעה להם דרך לנהוג במכוניות הכי חדשות שהם רוצים, אשר לעיתים קרובות יקרות יותר ממה שהם יכולים לעצמם לרכוש באופן רגיל. תשלומים חודשיים נמוכים עבור נהיגה על הדגמים החדישים ביותר הם אטרקציה משמעותית עבור אנשים רבים. עם זאת, ליסינג עשוי שלא להתאים לאורך החיים ולצרכים של כולם. לפני שאתם הולכים לעשות ליסינג, מומלץ שתבינו את ההיבטים השונים של ליסינג ותדעו איך התהליך עובד. בהעדר מידע מספק על התהליך, צרכנים עלולים בסופו של דבר לשלם הרבה יותר ולצאת בהפסד.
אז מה זה ליסינג?
למעשה, ליסינג הוא שיטה של תשלום עבור שימוש ברכב על פני תקופת זמן מוגדרת כלשהי. הסכום שישולם על ידכם עבור ליסינג לרכב תלוי בהערכת חברת הליסינג בירידת השווי של הרכב. ירידת השווי מחושבת על ידי הפחתת הערך של מכונית בסוף תקופת הליסינג מהערך המקורי. ישנם דג, מומלץ לכם לבחור תקופת השכרה קצרה יותר על מנת להוציא את המירב מהאחריות על הרכב. כאשר משך תקופת ההשכרה ארוך, הירידה בשווי הרכב יעלה יותר עד שתקופת ההשכרה תסתיים. כמו כן, בהרבה מקרים ניתן לקבל תנאים יותר טובים על ידי בחירה של חברת ליסינג שאינה מזוהה עם יצרן המכוניות עצמו.
חוזה הליסינג
מרגע שנחתם הסכם הליסינג, מערכת היחסים וההסכם הוא בין חברת הליסינג לבין הצרכן. יצרן הרכב מעורב רק כאשר יש בעיה עם הרכב, וגם זה לרוב ישירות מול חברת הליסינג. לאחר החתימה על החוזה, החובה היא על הצרכנים לבצע תשלומים חודשיים קבועים לסכום השכירות שנקבע, ביטוח רכב, אגרות רישוי וכו', כמו גם לטפל באופן טוב ברכב. תנאי ההסכם יקבעו כי אתם מקבלים את הרכב לתקופה כלשהי, לרוב בין 24 ל 48 חודשים. בסוף תקופת הליסינג, אתם תתבקשו להחזיר את הרכב לחברה ולשלם עבור נזקים או מים של מכוניות שהערך שלהם מפחית פחות מאחרים, ולרוב, ככל שירידת השווי של הרכב נמוכה יותר אתם תוכלו לקבל מחירים יותר טוב על הליסינג.
למרבית מכוניות היוקרה יש ירידת שווי נמוכה יותר וערך שוק יד שנייה גבוה יותר. למכוניות אירופאיות ויפניות יש לרוב שיעורי ירידת שווי נמוכים בהשוואה לרכבים אמריקאיים.
בהרבה מקריםקילומטראז מעבר לגבולות המוגדרים.